اصفهان : گیوم آپولینر

"اصفهان": گیوم آپولینر
برگردان: رحمت بنی اسدی

اصفهان 
به خاطر گلِ سرخت
حتا حاضر بودم  
 سفری دور و دراز در پیش بگیرم
آفتاب تو همانی نیست
که در جاهای دیگر می درخشد
و موسیقی تو که با سپیده دم همراه است،
از این پس  برای من
معیار هنر است.
ای سیمای پرستیدنی
من شعرها و هنر هایم
 و تو را
 با آن خواهیم سنجید.  

اصفهان،عطر گل های سرخ باغ هایش را.
با  نغمه و موسیقی های بامدادی
بیدار می کند
و من روح و روانم را با گل های سرخ
برای تمامی زندگی
عطر آگین ساخته ام.

اصفهان ای شهر خاکستری
با کاشی های نیلگونت
گویی تورا
از پاره های زمین و آسمان ساخته اند.  
و در میانه اش روزنی بزرگ
از روشنایی
به جا نهاده اند.
 ......
.....
من این جا برادر درختان سپیدارم
آه ای برادران لرزان من
که در شرق به نیایش ایستاده اید
فرزندان غربی تان را باز شناسید.
" گیوم آپولینر "

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

پنجره ها از بودلر

ادبیات و هنر باروک

ویکتور هوگو